dokumentacji projektowo-wykonawczej wraz z potrzebnymi mapami i ekspertyzami dla zadania pn. „Rewitalizacja elementów Ogrodu Zoobotanicznego na Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu - etap II”.
Toruń, 13.05.2015 r.
Ogród Zoobotaniczny, w związku z podjęciem działań w zakresie uzyskania informacji o rynku potencjalnych wykonawców w branży obejmującej przedmiot planowanego zamówienia oraz w celu dokonania analizy cen rynkowych, zwraca się z prośbą o przedstawienie ceny wykonania:
dokumentacji projektowo-wykonawczej wraz z potrzebnymi mapami i ekspertyzami dla zadania pn. „Rewitalizacja elementów Ogrodu Zoobotanicznego na Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu - etap II”
Szczegółowe wytyczne do realizacji przedmiotu planowanego zamówienia:
Przedmiot planowanego zamówienia odnosi się do terenu obejmującego działkę nr 256 w obrębie 12 ; powierzchnia zagospodarowania obejmuje ok. 2,35 ha
Zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, Ogród Zoobotaniczny w Toruniu to kulturowo i przyrodniczo niezwykle cenny obiekt. Z uwagi na wyjątkowej wartości drzewostan należy wyeliminować wprowadzenia nawierzchni nieprzepuszczalnych oraz zminimalizować do zakresu niezbędnego nową zabudowę. Zarówno nowe pawilony, czy modernizacja istniejących, mała architektura, powinny stać stanowić całość z już zastosowanymi elementami oraz respektować zachowane wartości historyczno-kulturowe. W stosunku do rozbudowy i modernizacji systemu wodnego należy podkreślić, iż wszelkie działania należy oprzeć o szczegółowe analizy i badania hydrologiczne. Zarówno budowa nowych obiektów, jak i modernizacja starych, w żaden sposób nie może wpłynąć na poziom i dostępność do wód gruntowych dla istniejącego drzewostanu. Ogród Zoobotaniczny w Toruniu jest historycznym założeniem zieleni, ujętym w wojewódzkiej ewidencji zabytków i znajdującym się w granicach wpisanego do rejestru zabytków układu urbanistycznego Bydgoskiego Przedmieścia i Rybaków.
1. Zakres rzeczowy planowanego przedmiotu zamówienia powinien uwzględniać, m.in.:
Ø modernizację i utwardzenie ciągów komunikacyjnych na terenie Ogrodu, na długości łącznej ok. 700 mb, tj. na powierzchni ok. 2500 m2,
Ø budowę kompleksu ekspozycyjno-dydaktycznego (wolny teren od ul. Matejki)”, który pomieści wielogatunkowe insektarium, pomieszczenia wewnętrzne oraz wybiegi zewnętrzne dla mrówkojadów, zgodnie z zoologiczną technologią hodowli i ekspozycji; na powierzchni do zagospodarowania ok. 2850 m2; powierzchnia zabudowana pawilonu ok. 400 m2,
Ø budowę woliery dla ptaków (grupa przykładowa - żurawie) w konstrukcji z naturalnych pni drewnianych i siatki wolierowej na naciągach stalowych (o powierzchni ok. 300 m2) i pawilonu ptaków o powierzchni zabudowy około 30 m2, zgodnie z zoologiczną technologią hodowli i ekspozycji,
Ø rozbudowę systemu nawadniania o długości łącznej sieci ok. 1200 mb, - z wykorzystaniem powstałej w ramach rewitalizacji (etap I) - pompy głębinowej, ewentualnie również pomp wspomagających (zaprojektowanych w zależności od wymagań hydrauliki),
Ø rozbudowę systemu monitoringu wizyjnego o długości łącznej sieci ok. 1000 mb,
Ø modernizację obecnych wybiegów znajdujących się na skarpie od ul. Bydgoskiej (i na południowym przedpolu) dla zwierząt środowisk górskich, zgodnie z ideą przewodnią kompleksu tych wybiegów oraz zgodnie z zoologiczną technologią hodowli i ekspozycji; ponad to, w skojarzeniu z modernizacją wybiegów należy poddać analizie inżynierskiej zagrożenie osuwiskowe skarpy i zaprojektować skojarzone rozwiązania zabezpieczające, powierzchnia do zagospodarowania ok. 3800 m2,
Ø posadzenie ekranów roślinnych od strony ul. Matejki, na długości łącznej ok. 160 mb,
Ø uporządkowanie zieleni w obszarach działań,
Ø inne rozwiązania zaproponowane przez projektanta;
2. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto:
Ø wykonanie mapy syt.-wys. w skali 1:500, z aktualizacją do celów projektowych, dla obszarów działań tego wymagających
Ø szacunkową wycenę przedmiotu zamówienia (z wyodrębnionymi czytelnie kategoriami kosztów), jak również wykonanie Zbiorczego Zestawienia Kosztów (wszystkie szacowane koszty związane projektowaniem i realizacją inwestycji – dla poszczególnych stref i form zagospodarowania, umowami przyłączeniowymi, nadzorem autorskim i inwestorskim oraz inne związane z realizacją zadania)
Ø wykonanie inwentaryzacji zieleni, drzewostanu oraz istniejącego zagospodarowania terenu, w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji projektowej,
Ø wykonanie inwentaryzacji i programu konserwatorskiego, jeśli będzie wymagany;
Ø wykonanie opinii geotechnicznej albo projektu badań geologiczno-inżynierskich i hydrologicznych, m.in. zgodnie z Ustawą Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2015 r. poz. 196)., jeśli będą wymagane
Ø przygotowanie kompletnych wniosków o wydanie warunków technicznych oraz wszystkich ewentualnych wymaganych decyzji administracyjnych (w tym decyzji środowiskowej, pozwolenia na budowę, pozwolenia wodno-prawnego, i in.) koniecznych przy projektowaniu i realizacji przedsięwzięcia,
Ø Wykonawca stworzy prezentację multimedialną projektu edytowalną w formie programu Power Point, którą zaprezentuje na naradzie z Zamawiającym.
Ø przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich majątkowych do wykonanej dokumentacji i przedmiotu zamówienia, w zakresie objętym umową.
Podstawę realizacji przedmiotu umowy stanowić będą, m.in.:
Ø Plan Zarządzania Krajobrazem dla miasta Torunia (LMP-Landscape Management Plan) dostępny na GEOPORTALu miasta Torunia pod linkiem: http://mapa.um.torun.pl/geoportal/f?p=MAPA:112:1995520890909535::::p:SU… , uwzględniający wytyczne do projektowania dla przedmiotowego terenu pod kątem aspektu: środowiskowego, kulturowego, społecznego i ekonomicznego
Ø i inne, wskazane przez Zamawiającego.
Opracowania wchodzące w skład przedmiotu zamówienia powinny, m.in.:
spełniać wszystkie warunki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.), art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 1409), rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2013 r., poz. 1129), rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004 r. Nr 130, poz.1389) oraz ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 r., poz. 647), z tym, że do opracowania kosztorysu inwestorskiego Wykonawca stosować będzie ceny jednostkowe robót określone na podstawie danych rynku lokalnego oraz czynniki cenotwórcze określone w aktualnej w okresie sporządzania informacji w systemie Sekocenbud (lub równoważnym), itd.
Wykonawca, własnym staraniem uzyska wszelkie materiały i uzgodnienia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.
Ustala się obowiązek wykonania opracowań przedmiotu zamówienia (wersja papierowa) w ilości: po 4 egz. każdego opracowania. Przedmiot zamówienia zostanie również wykonany w wersji elektronicznej – w 1 egz. (w formacie .doc i .pdf, dwg i/lub .dgn, a także .ppt – na nośniku elektronicznym), którą Wykonawca dostarczy w terminie 7 dni od daty bezusterkowego odbioru końcowego. Wersja elektroniczna winna posiadać nazewnictwo identyczne z zawartością opracowania w wersji papierowej. Własność egzemplarzy przechodzi na Zamawiającego z dniem wydania.
Pożądany termin realizacji planowanego zamówienia przez wybranego oferenta: 10.03.2016r.
Wykonawca jest zobowiązany do dołączenia do oferty min. 1 referencję dot. podobnego zakresu przedmiotu zamówienia, jak również kopię wpisu do CEIDG lub KRS.
Pojęcie „podobnego zakresu przedmiotu zamówienia” obejmuje również doświadczenie projektowe dotyczące terenów o specyfice ogrodów zoologicznych, botanicznych, parków lub równoważnych, włącznie z założeniami programowymi i technologicznymi. Wymóg ten ma szczególne zastosowanie dla wyszczególnionych Zadań z osobna:
Ø budowa kompleksu ekspozycyjno-dydaktycznego
Ø budowa woliery dla ptaków wraz z pawilonem
Ø modernizacja obecnych wybiegów znajdujących się na skarpie od ul. Bydgoskiej (i na południowym przedpolu).
Termin składania ofert cenowych, w ramach prowadzonego rozeznania rynku, mija 25 maja 2015 r., o godz. 12:00.
Ofertę, sporządzoną jedynie na załączonym druku, proszę złożyć w Ogrodzie Zoobotanicznym w Toruniu, ul. Bydgoska 7, 87-100 Toruń, (sekretariat). Liczy się data wpłynięcia oferty do Ogrodu Zoobotanicznego (również drogą elektroniczną, na adres: zootorun@op.pl ). W tytule oferty wysłanej drogą elektroniczną lub wyraźnie na kopercie oferty wysłanej drogą papierową, proszę o wpisanie: „OFERTA-OGRÓD”. Do oferty należy załączyć kosztorys ofertowy (z podanymi cenami brutto dla wyodrębnionych wycenianych kategorii kosztów).
W przypadku pytań dotyczących przedmiotu zamówienia, proszę o kontakt z p. Beatą Gęsińską – Dyrektor Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu, nr tel. 56 622-42-10 lub fax. (56)6224210.
Niniejsza oferta nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zaproszenie nie jest postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie kształtuje zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy, z którymkolwiek z oferentów. Ewentualne udzielenie zamówienia nastąpi w ramach odrębnego postępowania.